מאמרים

אתר מאמרים לשימוש חופשי

תאריך: 23.01.2019

אתר מאמרים

קטגוריה:  • צרכנות וקניות
ד"ר אורי עצמון-מעורבות ברכישת מוצרים - מבוא לצרכנות
מאת: דוד דגן  |  פורסם בתאריך: 23.08.2012  |  נצפה: 732 פעמים
ד"ר אורי עצמון-מעורבות ברכישת מוצרים - מבוא לצרכנות מעורבות מגדירה את רמת הנגיעה האישית שהפרט מייחס למוצר/למותג או להתנהגות ספציפית.

המעורבות מוגדרת כ"גבוהה" או "נמוכה" (זה על ציר מגבוהה לנמוך).

העלאת/ הורדת רמת המעורבות הנה פועל יוצא של רמת המעורבות בנק' המוצא.המעורבות יכולה להיות מצבית- כלומר, אני מעורב במקומות שונים בזמנים שונים, ובמצבים שונים.

בזמן רעב אני יותר אימפולסיבי לגבי קניית מוצרי מזון.

המעורבות יכולה להיות גם מתמדת/קבועה (בעלת עוצמה לטווח הארוך)- כלומר, תמיד אהיה מעורב באותו הדבר באותה המידה.

לדוגמא, בכל הקשור לבריאות ילדיי תמיד אהיה מעורב. המעורבות יכולה להתייחס למוצר, למותג, לפעילות צרכנית או למצבי צריכה. ישנה הבחנה בין קנייה עם מעורבות גבוהה, לקניה עם מעורבות נמוכה.

מדובר בשני טיפוסים מובהקים של צרכנים: קנייה עם מעורבות נמוכה- אין לצרכן נגיעה אישית עם המותג/המוצר, והוא לא מייחס חשיבות מיוחדת לתוצאות החלטתו.

לכן, הוא פועל ע"פ הנסיבות החיצוניות (תצוגה מושכת, ריח מגרה, נוחיות) יותר מאשר ע"פ העמדה שלו.

קנייה  עם מעורבות גבוהה- הצרכן מייחס חשיבות רבה לקנייה ולתוצאותיה, ויש לו נגיעה אישית עם המוצר שהוא קונה.

כדי להגיע לבחירה "הנכונה" הוא מוכן להקדיש זמן ומאמץ לחיפוש מידע על השוק ולהשוואה בין כל החלופות.

התהליך שעובד כאן הוא "עיבוד נתונים" ו"קבלת החלטות", תוכן שיווקי.. המעורבות משמשת ככלי להכוונת התנהגות צרכנים בדרכים הבאות: •         א.          ככל שהמוצר יהיה יקר יותר כך המעורבות תהיה גבוהה יותר ולהיפך (ניתן לשלוט ברמת מעורבותו של הצרכן על פי המחיר- מוצרי קופה לדוגמא הם אימפולסיביים בעלי מעורבות נמוכה). •         ב.         ייחוס החשיבות- עד כמה המוצר/המותג חשוב לצרכן.

ככל שהחשיבות גבוהה יותר לצרכן כך המעורבות תהיה גבוהה יותר (הצרכן ישקיע זמן אנרגיה וכסף מעצמו בשביל מציאת/רכישת המוצר. •          ג.          פרסומות, יחסי ציבור- הצרכן מושפע מפרסומות שיגבירו את המעורבות שלו במותג/מוצר ויגרמו לו להתעניין בו. •         ד.         מצבי קנייה- המצב בו נהיה בעת הקנייה.

(במצבים פסיכולוגים שונים נהיה ברמות מעורבות שונות- לחץ, נינוחות, עצבנות וכו'). •         ה.         תפיסת הסיכון- ברכישת מוצר יש מוטיב סיכון. הסיכון יכול להיות פיזי, כלכלי או פסיכולוגי.

ככל שהסיכון גבוה יותר כך רמת המעורבות גבוהה יותר ולהיפך. •          ו.          ערוץ- מקור המדיה.

המדיות השונות; טלוויזיה, עיתון, רדיו נותנות אינפורמציות הגורמות למעורבות להיות גבוהה או נמוכה כך תשדיר פרסומי בטלוויזיה ייתן לצרכן יותר ידיעה על המוצר והוא יהיה מעורב יותר לעומת שלט חוצות אשר עובר "ליד העין" וגורם למעורבות להיות נמוכה. •          ז.          אישיות- אנשים בעלי מאפייני אישיות שונים יהיו בלי סוגי מעורבות שונים.

( ייאקים נוטים יותר למעורבות גבוהה חשוב להם לדעת מה הם רוכשים בכספם).

דוגמא קונקרטית מקמפיין פרסומי של חברת AIG לביטוח רכב: סיפור הפרסומת: אבי קושניר כדובר ישיר מדבר ביידיש ומספר סיפור שסבא שלו היה אומר לו "תחסוך 2, 3 שקלים לאוטו גלידה".

ברקע מדבר קריין שאומר "חודש של חיוכים בAIG, מצטרפים לביטוח רכב ומקבלים מצלמה דיגיטאלית מתנה וגם חוסכים מאות שקלים. זוהי דוגמא למעורבות נמוכה - חזות הפרסומת צבעונית, עליזה, קושניר אוחז תמונה ומצולם בכמה שוטים שממחישים את המתנה - מצלמה דיגיטאלית.

הדגש הוא על חודש המתנות ולא על המוצר עצמו כך שהצרכן לא מעורב בביטוח אלא בעקיפין שומע כי הוא "מקבל מצלמה וחיסכון של מאות שקלים". מטרת הפרסומת להפוך מוצר שבעבר נחשב לבעלת מעורבות גבוהה מאוד למוצר כמעט אימפולסיבי- יש מצלמה דיגיטאלית משוכללת מתנה, היתר אינו חשוב. הצרכן פועל מסיבות חיצוניות  (בדיחות, מראות מושכים) יותר מאשר ע"פ העמדות שלו.

מבחינת מצבי קנייה- נותנים לצרכן חודש לבצע את הרכישה (להכניס אותו ללחץ למהר לקנות שיוצר מעורבות נמוכה בקנייה).מבחינת תפיסת הסיכון- הסיכון נראה אפסי "לא רק שתחסוך מאות שקלים תקבל אף מצלמה דיגיטאלית" דבר המוריד את מעורבות הקנייה.מבחינת יחס חשיבות- בגלל שהחשיבות נוטה יותר למצלמה ולמתנה החשיבות של הביטוח פוחתת וכך משדרת הפרסומת לצרכן כי הוא לא צריך להיות כל כך מעורב בנושא הביטוח.

גוף לביקורת על הפרקליטות.
התגיות של המאמר: ד"ר אורי עצמון-מעורבות ברכישת מוצרים - מבוא לצרכנות
מאמרים נוספים בנושא • צרכנות וקניות
אחזקת מבנים בעיר אשדוד, יכולה להיות, על ידי חברה שמתמחה באחזקת בנייני מגורים. חברה כזאת, שמבצעת אחזקת מבנים, נקראת גם בשם, חברת ניהול ועד בית.
מאת: shlomo websem  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 20.11.2017  |  צפיות: 330
שלום רב קוראים יקרים, אני תמיד מציין בבלוג שלי כל מיני דברים מגניבים שקורים לי במהלך החיים ואני רוצה לעשות עכשיו לפני החג מעשה טוב אחד ולהמליץ על מישהו שעשה לי מעשה טוב. יש מצווה כזו ביהדות לעשות מעשה
מאת: מרטין בוקסדורף  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 28.03.2017  |  צפיות: 443
בין יתר הטרחות והמטלות שעומדות בפני כל מי שעורך אירוע נמצא גיוס הציוד הרב שנדרש להפקת האירוע וההוצאה הכספית הכרוכה בכך. השכרת ציוד לאירועים זו אופציה שיש לשקול אותה מול אופציות אחרות.בין יתר הטרחות והמטלות שעומדות בפני כל מי שעורך אירוע נמצא גיוס הציוד הרב שנדרש להפקת האירוע וההוצאה הכספית הכרוכה בכך. השכרת ציוד לאירועים זו אופציה שיש לשקול אותה מול אופציות אחרות.
מאת: sher ziudsher ziud  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות• צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 14.10.2016  |  צפיות: 734
בעשורים האחרונים חלו התפתחויות משמעותיות בתחום מוצרי החשמל, ובכלל זאת בתחום הספציפי יותר של מקררים. כיום מוצעים לצרכן מקררים בהם מוטמעות טכנולוגיות מתקדמות אשר עוזרות לשמור על איכות המזון וטריותו לאור
מאת: שגית דיגידם  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 29.09.2016  |  צפיות: 583
מתנות ממותגות לראש השנה גם בחגים אפשר לתת מתנה ממותגת, בין אלמנט שיווקי למתנה רצינית, היצע מרשים שיכול להתאים לכל גוף, אפשרות נהדרת להגיע לראש השנה ולהגיש לאנשים שונים מתנות שהיה שווה לחכות להן, מתנ
מאת: ישראל ישראל רף  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 31.07.2016  |  צפיות: 576
הקרטון הוא אחד מהחומרים היותר נפוצים וחשובים בחברה שלנו. הראייה הברורה ביותר לכך, כפי שכל אחד מאתנו מבין וחווה על בשרו לעתים קרובות, היא השימוש הנרחב שלנו במוצרי קרטון, בין אם אנחנו מבינים זאת ובין אם
מאת: Shira daniel  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 13.03.2016  |  צפיות: 2114
פרחים ברשת- איך מזמינים בחנות פרחים באינטרנט ? היום כשהכול כל כך קל, ובר הזמנה ברשת, גם חנויות הפרחים נכנסו לרשת והן מציעות הזמנה של זרי פרחים. כל מה שצריך לעשות זה להיכנס לאתר של חנות פרחים באינטרנ
מאת: אלונה פרחים   |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 16.02.2016  |  צפיות: 816
מתנות לפסח, המגוון שמציג ייחוד אמיתי, קונים מתנות בהרגשה חיובית, התאמת המתנה לאופיו של החג, ולכן שימת דגש על יצירת הקשר היא עוד דבר שיתרום רבות להנאה מושלמת מהמתנה.
מאת: ישראל ישראל רף  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 30.01.2016  |  צפיות: 648
מתנות לחגים, חשיבותו של מבחר גדול, עמידה על איכות מכובדת, קנייה בהתאם לסגנון העובדים לקבל מתנה נהדרת בחג כמו ראש השנה או בחג האביב, ומביא לביתו מוצר, פריט, שי, חפץ שמתאימים לאורח החיים שלו ומוצאים אצל
מאת: ישראל ישראל רף  |  קטגוריה: • צרכנות וקניות  |  פורסם בתאריך: 23.01.2016  |  צפיות: 584
בתחום השכרת ציוד לאירועים הדמיון אינו יודע גבולות! היצירתיות שלכם והחדשנות צריכה להמריא לגבהים חדשים. יש לעצב את מקום האירוע על פי הסגנון שקבעתם ולשלב עם תפאורות, מצעים, אבזרים, תלבושות ולהתחיל לעשות
מאת: יגאל הדרי  |  קטגוריה: צרכנות וקניות•  |  פורסם בתאריך: 09.01.2016  |  צפיות: 651

שלום אורח

הוספת מאמר חדש

מאמרים חדשים

הכרויות מאוקראינה


מידע נוסף

אודות מאמרים באהבה
מפת האתר

השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש - כל הזכויות שמורות © למאמרים באהבה 2011